Prowadzisz biznes w usługach, handlu czy produkcji? S/4HANA Public Cloud to najnowszy system ERP od SAP, dostępny w formie gotowych pakietów, dostosowanych do różnych sektorów. Możesz go uruchomić w zaledwie kilka tygodni, a korzyści będziesz czerpał przez lata. Rozwiązanie jest oparte o chmurę publiczną (SAP Public Cloud), dzięki czemu posiada nieograniczone możliwości dostosowania skali do Twojego biznesu. Niezależnie, czy Twoja firma rośnie jak na drożdżach, czy działa w branży przeżywającej kryzys.
Professional Services
m.in.: usługi doradcze i biznesowe, usługi IT i BPO
Media
m.in.: agencje medialne, nadawcy, rozrywka, wydawcy premium
Engineering
m.in.: usługi inżynieryjne, zarządzanie projektami budowlanymi i nieruchomościami
Higher Education & Research
m.in. szkoły, instytucje i organizacje badawcze
Banking
m.in. zarządzanie aktywami, fintechy, operatorzy płatności
Insurance
m.in. instytucje ubezpieczeniowe
Mill products
produkcja dyskretna m.in. śrub i wkrętów, armatury, płytek ceramicznych, elementów z plastiku
IM&C
m.in. producenci kompotentów przemysłowych, systemów automatyki i kontroli
High Tech
m.in. producenci podzespołów
Automotive
m.in. dostawcy komponentów branży samochodowej
PIERWSZY KROK
ZAPYTANIE O WDROŻENIE SAP
Przekaż nam podstawowe dane o firmie i jej potrzebach w zakresie systemu ERP. Przeanalizują je nasi doświadczeni eksperci.
Odkryj system ERP z wbudowaną sztuczną inteligencją oraz posiadający funkcję uczenia maszynowego. Rozwiązanie S/4HANA Cloud umożliwia każdemu pracownikowi szybsze podejmowanie trafniejszych decyzji – w każdym z działów.
Możliwość samodzielnego dostosowania środowiska pracy przez użytkownika - np. ułożenie aplikacji na ekranie startowym (Fiori Launchpad) wg najczęściej wykonywanych zadań
Możliwość dopasowania układu poszczególnych ekranów aplikacji (zmiana kolejności pól, ukrywanie zbędnych pól, dodawanie nowych elementów) - funkcja 'Adapt UI'
Możliwość wyszukiwania informacji w bazie danych S/4HANA "jak w Google". Wystarczy wpisać w polu wyszukiwania: fragment nazwy, część adresu lub numer dokumentu...
i w ciągu kilku sekund otrzymamy listę danych podstawowych oraz dokumentów, które pasują do tych kryteriów
Definiowanie analiz jest zbliżone do pracy z narzędziem "tabela przestawna" (pivot table) w Excelu. Możemy ustalić dowolne sposoby filtrowania/selekcji danych, dowolny zbiór kolumn danych oraz kryteria grupowania danych
Z poszczególnych elementów na ekranie można przejść do bardziej szczegółowych raportów (drill-down)
Zarządzanie zapytaniami sprzedaży: aplikacja służy do wyszukiwania zapytania dotyczącego sprzedaży według ustawionych kryteriów i pozwala wyświetlać je w formie listy, z której można wybrać interesujące zapytanie i wykonać szereg dalszych czynności. Można także na podstawie wyświetlanych rekordów w tablicy przejść bezpośrednio do zakładki danego klienta lub do powiązanych aplikacji dla zapytania sprzedaży, np.: zmiana zapytania sprzedaży czy tworzenie nowego zapytania.
Wybierając konkretne zapytanie ofertowe, otwiera się okno prezentujące wszystkie dane tego dokumentu. Z tego miejsca można w łatwy sposób przejść do powiązanych aplikacji.
Śledzenie zleceń klienta: dzięki tej aplikacji można sprawdzić, czy realizacja zamówienia sprzedaży przebiega zgodnie z planem. Można od razu rozpoznać, czy zamówienie sprzedaży zawiera komplikacje, czy jest zakończone, czy nadal trwa. Na przykład można sprawdzić, czy dokument został wysłany, zafakturowany lub czy odpowiedni zapis księgowy został rozliczony.
Zarządzanie zwrotami klientów: aplikacja pozwala na zarządzanie i monitorowanie status zwrotów klientów. Posiada funkcje do tworzenia, modyfikacji lub zmiany zwrotu klientów. Pokazuje przebieg procesu zwrotów klientów oraz daje możliwość natychmiastowego wglądu w zwrot.
Przegląd zarządzania sprzedażą: aplikacja dedykowana głównie dla kierowników i menedżerów sprzedaży. Korzystając z tej aplikacji uzyskuje się kompleksowy wgląd w obecną sytuację sprzedaży, co ułatwia podejmowania decyzji. Narzędzie to zbudowane jest z różnych części, w której każda kolejna karta to inny wskaźnik lub miernik (KPI).
Analiza wskaźników KPI zapasów: aplikacja umożliwia efektywne monitorowanie kluczowych wskaźników (KPI), zapewniając dokładność informacji zarówno o stanach bieżących jak i prognozach.
Aplikacja pozwala na weryfikację wskaźników zapasów w porównywalnych okresach. Wczesna Identyfikacja potencjalnych odstępstw pozwoli uniknąć ich wpływu na sytuację finansową przedsiębiorstwa.
Ogólna ocena dostawcy: aplikacja pozwala na ocenę dostawcy w organizacji, na podstawie średniej ważonej odchyleń ilościowych, cenowych, czasu dostawy oraz jakości. Aplikacja traktuje jako odchylenie zarówno zbyt późną jak i zbyt wczesną dostawę.
Wyświetlanie obiegu dokumentów: aplikacja przedstawia pełen proces od strony operacyjnej oraz od strony księgowej wraz z listą transakcji biznesowych i zapisów księgowych. Dostarcza również kluczowych informacji dla każdego dokumentu. Na przykład dokument zamówienia zawiera: datę zamówienia, dostawcę, ilość zamówienia, walutę i powiązany dokument do bezpośredniej nawigacji do niego.
Przegląd księgi głównej: jest to jedna z przykładowych aplikacji typu 'Overview'. Pozwala uzyskać dostęp do wszystkich najważniejszych informacji dla danego obszaru np. księgowość księgi głównej, księgowość z odbiorcami, księgowość z dostawcami, księgowość środków trwałych i inne
Księgowanie płatności wychodzących: system zazwyczaj rozlicza płatności wychodzące i przychodzące automatycznie. Jednak jeśli z jakiejś przyczyny (np. złożona kompensata z wielu dokumentów) płatność nie została automatycznie rozliczona, to za pomocą tej aplikacji można ręcznie zaksięgować taką płatność.
Siatka aktywów trwałych: za pomocą tej aplikacji można przygotować siatkę środków trwałych (tabelę ruchów na środkach trwałych). Raport pokazuje zmiany wartości sald środków trwałych w roku obrachunkowym dla wskazanego obszaru amortyzacji (Bilansowy, Podatkowy, Grupowy i Inne).
Wartości są agregowane ale dostępne także w szczegółach: wartości przejęcia, zwiększenia, zmniejszenia, transfery i amortyzacja.
Rentowność produktów: dzięki tej aplikacji można analizować marże dla poszczególnych produktów wraz z powiązanymi informacjami o produkcie i dostępnymi cechami rentowności. Umożliwia przechodzenie do szczegółów kosztów stałych i zmiennych na podstawie standardowego podziału składników kosztów. Raport umożliwia wykorzystanie dodatkowych podziałów za pomocą dodatkowych charakterystyk. Oto przykłady tego samego raportu w zależności od poziomu szczegółowości. Pierwszy pokazuje ogólną marże w rozbiciu tylko na grupy sprzedanych produktów
Drugi przykład został rozszerzony o analizę wg grup kontrahentów
Zarządzanie Danymi Podstawowymi Produktu: aplikacja pozwala na wyszukiwanie danych podstawowych produktu, jego wyświetlanie, edytowanie, tworzenie i kopiowanie. Zapewnia spójność danych podstawowych produktu jak również pozwala na bezpośrednie oznaczenie materiału do usunięcia.
Zarządzanie Zleceniami Produkcyjnymi: aplikacja jest wykorzystywana do zarządzania zleceniami produkcyjnymi. Służy do wyświetlania szczegółowych informacji dotyczących opóźnionych materiałów, brakujących komponentów, statusu operacji czy kluczowych etapów produkcji. Aplikacja zawiera wszystkie niezbędne informacje, które pomagają w podjęciu szybkiej decyzji w krytycznych sytuacjach w celu uniknięcia opóźnień w produkcji czy strat kosztowych.
Monitorowanie Pokrycia Materiałów: aplikacja Monitorowanie Pokrycia Materiałów może zostać wykorzystana do monitorowania wszystkich materiałów w przedsiębiorstwie w wybranym obszarze odpowiedzialności. Możliwość zdefiniowania warunków, które system używa do kalkulacji w celu wyznaczenia materiałów deficytowych lub nadmiarowych. Dostępność filtru „Czas do niedoboru” umożliwia sprawdzenie pokrycia materiałów w określonym przedziale czasowym.
Zarządzanie Pokryciem Materiałów: aplikacja pozwala na rozwiązywanie problemów związanych z pokryciem materiału w oparciu o ustawienia z aplikacji Monitorowanie Pokrycia Materiału. Umożliwia wyświetlanie informacji dot. zapotrzebowań, klientów, projektów, produkcji czy zamówień zakupowych dla poszczególnego produktu. W celu usunięcia problemu z pokryciem dot. materiałów zamawianych z zewnątrz system proponuje różne rozwiązania (możliwość przeprowadzenia symulacji, dopiero następnie zastosowanie najlepszej metody).
//
Tyle zyskali inni dzięki ERP w chmurze
94,3%
poziom terminowości i kompletności obsługi klienta
20,6%
wzrost wydajności w ciągu ostatnich 2 lat
15,8%
wyższa rentowność w ciągu w ciągu ostatnich 2 lat
93,5%
realizacja wewnętrznego harmonogramu zrealizowanego zgodnie z wcześniej przyjętym planem
Pełna kontrola nad firmą i każdym procesem, który jest wspierany przez system
Zdobądź przewagę
Dowiedz się, jak S/4HANA Cloud wykorzystuje AI do zwiększenia wydajności firmy i tworzenia przewagi konkurencyjnej.