Rozwój Enterprise Software House w All for One Poland | All for One Poland

Rozwój Enterprise Software House w All for One Poland

Rola na styku strategii, marketingu i sprzedaży - dynamiczna, różnorodna i wymagająca elastyczności. Jak wygląda praca na stanowisku Growth Marketing Lead? O swoich doświadczeniach pracy w software housie, wyzwaniach obecnego rynku IT oraz o tym, co zaskoczyło ją po dołączeniu do All for One, opowiada Zuzanna Demska-Buszkiewicz - Software House Growth Lead.

Rola na styku strategii, marketingu i sprzedaży - dynamiczna, różnorodna i wymagająca elastyczności. Jak wygląda praca na stanowisku Growth Marketing Lead? O swoich doświadczeniach pracy w software housie, wyzwaniach obecnego rynku IT oraz o tym, co zaskoczyło ją po dołączeniu do All for One, opowiada Zuzanna Demska-Buszkiewicz - Software House Growth Lead.

Jak wygląda Twoja rola w software house? Kto sprawdzi się na takim stanowisku?

Zawsze się śmieję, że to stanowisko jest stworzone dla kogoś z ADHD, bo idealnie odnajdzie się tu osoba, która lubi dynamikę, różnorodność i szybkie tempo. Z kolei ktoś, kto potrzebuje rutyny, jasno wytyczonych zadań i stabilności, może poczuć się przytłoczony. Moja rola jest bardzo szeroka i obejmuje zarówno decyzje strategiczne (np. wybór branż i usług), mapowanie problemów klientów, działania związane z budowaniem marki (np. strona internetowa, komunikacja czy social media), tworzenie punktów styku z potencjalnymi klientami (np.  eventy i materiały handlowe), jak i bezpośrednie wsparcie procesu sprzedaży. Każdy dzień wygląda inaczej. Jest to coś, co osobiście uwielbiam, bo czuję się jak ryba w wodzie w multitaskingu i łączeniu różnorodnych obszarów. Na pewno jest to jednak specyficzne miejsce, które może przytłaczać i stresować osoby o innym usposobieniu.

Jak All for One Poland wspiera Cię w realizacji strategii i rozwoju biznesu?

Przyznam, że początkowo obawiałam się wejścia do świata korporacji. Słyszałam opinie, że panuje tam silna hierarchia, a pracownicy częściej ze sobą konkurują niż współpracują. Wydawało mi się, że trudno będzie o własną przestrzeń i jako tzw. wolny elektron się tutaj nie odnajdę. Tymczasem rzeczywistość okazała się zupełnie inna. Od pierwszego dnia spotkałam się z ogromnym wsparciem ze strony zespołu. Miałam też szczęście trafić na przełożonego, który potrafi dopasować styl współpracy do konkretnej osoby. Rozumie, że nie odnajdę się w pracy odtwórczej i potrzebuję przestrzeni. Daje mi wolność i zaufanie, które w moim przypadku są absolutnie kluczowe. Zamiast dyktować rozwiązania, pyta mnie, jak powinniśmy coś zrobić, a gdy mam wątpliwości, słyszę: „Wiem, że podejmiesz dobrą decyzję”. To podejście zrobiło na mnie ogromne wrażenie i zainspirowało mnie do tego, jak ja sama chcę zarządzać zespołem.

Na jakich branżach skupia się obecnie software house All for One Poland i dlaczego właśnie na nich?

Aktualnie głównym obszarem działań jest branża lotnicza. To sektor o ogromnym zapotrzebowaniu na zaawansowane rozwiązania IT, a jednocześnie niezwykle wymagający pod względem bezpieczeństwa i niezawodności. Technologia w lotnictwie nie jest opcjonalnym dodatkiem, bo to właśnie ona wspiera krytyczne procesy operacyjne. Mamy doświadczenie w projektach dla tego rynku i w tym roku jeszcze mocniej zgłębiamy tę branżę, będąc w centrum rozmów o jej najważniejszych wyzwaniach.

Jednocześnie nie ograniczamy się wyłącznie do lotnictwa. Wspieramy także klientów z innych sektorów np. produkcji, motoryzacji, farmacji, logistyki czy finansów. W wielu z tych obszarów pojawiają się podobne potrzeby jak w lotnictwie, związane z procesami krytycznymi, integracją systemów czy automatyzacją. Współpracujemy też z firmami technologicznymi posiadającymi własne zespoły produktowe, które potrzebują zewnętrznego partnera.

Jakie są największe bariery w rozwoju software house’u na obecnym rynku IT?

Rynek IT nie jest dziś w najlepszej kondycji. O wiele trudniej niż kilka lat temu jest się wyróżnić i skutecznie dotrzeć do klienta. Wyzwaniem jest nawet sam początek procesu sprzedażowego, ponieważ klienci są już zmęczeni komunikatami sprzedażowymi i trudniej o zaufanie na pierwszym etapie rozmowy. Wszyscy mówią o jakości, partnerskim podejściu czy doświadczonym zespole, przez co trudno się przebić z autentycznym przekazem.

Widoczna jest duża ostrożność inwestycyjna, firmy ograniczają budżety i coraz dokładniej analizują każdą decyzję. Procesy zakupowe wydłużyły się i wymagają wielu spotkań, analiz oraz porównań ofert. Nie wynika to z niezdecydowania klientów, ale z większej skali ryzyka, jakie wiąże się z inwestycjami w technologie.

Kluczowe pozostają również relacje, a zaufanie buduje się jednak długo i często dopiero po kilku miesiącach rozmów pojawia się gotowość na współpracę. Proces sprzedaży stał się dłuższy, bardziej konsultacyjny i oparty na wiarygodności, a nie na szybkim zamknięciu transakcji.

Co uważasz za swoje największe osiągnięcie od momentu dołączenia do firmy?

Zdecydowanie organizację spotkania dla korporacyjnych decision makerów w Zurychu. Udało się wtedy zaprosić kilkanaście osób pełniących kluczowe role w dużych organizacjach, aby porozmawiać z nimi o naszej ofercie w zakresie automatyzacji, custom software i SAP.

Tego typu spotkania są wyjątkową okazją do rozmowy twarzą w twarz z osobami, które decydują o nawiązywaniu współpracy z dostawcami. Na co dzień takie możliwości są bardzo ograniczone, ponieważ tradycyjne działania sprzedażowe rzadko sprzyjają budowaniu głębszych relacji. Dlatego zgromadzenie w jednej sali kilkunastu osób odpowiedzialnych za kluczowe decyzje było ogromnym przedsięwzięciem i sukcesem, osiągniętym dzięki wsparciu świetnego zespołu. Już teraz planujemy kolejną edycję tego wydarzenia w innym kraju.

Zuzanna Demska-Buszkiewicz

Software House Growth Lead

BIO – W All for One Poland odpowiada za rozwój software house’u. Identyfikuje kluczowe segmenty rynku, projektuje ofertę dopasowaną do potrzeb klientów i inicjuje działania, które wspierają wzrost sprzedaży. Pracuje na styku marketingu, sprzedaży i technologii, dbając o to, by oferta software house’u była dobrze dopasowana do realnych potrzeb rynku.

Napisz do nas Zadzwoń Wyślij email






    Informacje na temat przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce Prywatności. Wysłanie wiadomości jest równoznaczne z zapoznaniem się z polityką prywatności All for One Poland Sp. z o. o.

    61 827 70 00

    Biuro jest czynne
    od poniedziałku do piątku
    w godz. 8:00 – 16:00 (CET)

    Kontakt ogólny do firmy
    office.pl@all-for-one.com

    Pytania o produkty i usługi
    info.pl@all-for-one.com

    Pytania na temat pracy i staży
    kariera@all-for-one.com

    This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.