Play: Lepsza rekrutacja, lepszy HR
Play

Lepsza rekrutacja, lepszy HR

Nowy serwis karierowy

Kilkadziesiąt otwartych rekrutacji, zasięg – cały kraj i kilka konkretnych obszarów, w których poszukiwani są nowi pracownicy. Strona kariera.play.pl to serwis prezentujący wszystkie firmowe ogłoszenia o pracę, a także najlepsze miejsce, by pozyskać informacje o potencjalnym pracodawcy, oferowanych benefitach, procesie rekrutacji i onboardingu. Nowy serwis karierowy firmy Play, lidera rynku telekomunikacji, charakteryzuje także nowoczesny design spójny z corporate identity, zaawansowana wyszukiwarka ofert, dostęp do analityki oraz integracja z systemem eRecruiter. Partnerem odpowiedzialnym za projekt i uruchomienie strony było All for One Poland.

Kilkadziesiąt otwartych rekrutacji, zasięg – cały kraj i kilka konkretnych obszarów, w których poszukiwani są nowi pracownicy. Strona kariera.play.pl to serwis prezentujący wszystkie firmowe ogłoszenia o pracę, a także najlepsze miejsce, by pozyskać informacje o potencjalnym pracodawcy, oferowanych benefitach, procesie rekrutacji i onboardingu. Nowy serwis karierowy firmy Play, lidera rynku telekomunikacji, charakteryzuje także nowoczesny design spójny z corporate identity, zaawansowana wyszukiwarka ofert, dostęp do analityki oraz integracja z systemem eRecruiter. Partnerem odpowiedzialnym za projekt i uruchomienie strony było All for One Poland.

Firmowa witryna w internecie to wizytówka, w której można zaprezentować się obecnym i potencjalnym klientom czy partnerom biznesowym. Część karierowa serwisu to z kolei miejsce, które ma przyciągać talenty, dawać im nie tylko informację, ale także prezentować ducha, dobry vibe firmy. Chodzi o to, by przeglądając stronę, kandydat pomyślał: „tak, tu, z tymi ludźmi chcę pracować”. I odpowiedział na ogłoszenie rekrutacyjne.

Zespół odpowiedzialny za pozyskiwanie talentów w Play uznał, że czas odświeżyć firmowy serwis karierowy, by spełniał tę rolę.Partnerem odpowiedzialnym za przygotowanie koncepcji i uruchomienie strony kariera.play.pl była firma All for One Poland.

Warsztaty product design, UX/UI

Prace rozpoczęto od warsztatów, których celem było wypracowanie założeń do projektu strony, zaprojektowanie doświadczeń użytkownika oraz wstępnego interfejsu (product design, redesign UX/UI). W warsztatach uczestniczyli rekruterzy i inne osoby odpowiedzialne za pozyskiwanie talentów z Play oraz specjalista UI/UX z All for One.

Na początku zdefiniowano ogólne założenia – jaki obraz firmy ma powstać w oczach kandydatów (nowoczesna firma technologiczna, dobry, stabilny pracodawca, możliwość rozwoju zawodowego, ciekawi, autentyczni ludzie, którzy tu pracują). Innym elementem było przeanalizowanie i zaprojektowanie „podróży użytkownika”, jak ma wyglądać jego doświadczenie, zdefiniowano też, jakich kandydatów serwis ma przyciągać. Kolejną kwestią była warstwa wizualna: jak ma wyglądać strona (spójna z corporate identity i serwisem WWW firmy). Wreszcie zaprojektowano zawartość i architekturę informacyjną, aż do poziomu tytułów sekcji i tekstów na buttonach.

Jednym z ważnych założeń było także wykorzystanie elementów multimedialnych (krótkie wideo z wypowiedziami pracowników firmy, połączonych wspólnym hasłem – mottem firmy „We Play better”). Filmy zostały umieszczone w mockupie smartfona, co bardzo dobrze koresponduje z istotą działalności Play.

Wyszukiwarka ogłoszeń

Istotną częścią serwisu karierowego jest wyszukiwarka aktualnych ogłoszeń. Kandydaci mogą filtrować ogłoszenia po konkretnym stanowisku (wystarczy słowo kluczowe), lokalizacji lub przeglądać je pod kątem obszarów pracy. Na stronie znajdą też kontakty do rekruterów, którzy będą ich prowadzić przez cały proces rekrutacji – od wysłania aplikacji, poprzez rozmowę kwalifikacyjną, do ostatecznej odpowiedzi.

Integracja z eRecruiterem i Google Analytics

Podobnie jak wiele innych firm, do planowania, prowadzenia i automatyzacji rekrutacji Play korzysta z systemu klasy ATS (Applicant Tracking System), w tym wypadku jest to rozwiązanie eRecruiter. To centralna „konsola” zarządzania rekrutacjami, która została zintegrowana z portalem karierowym – nowe ogłoszenia wprowadzane do eRecruitera automatycznie pojawiają się na stronie, opatrzone odpowiednimi parametrami do selekcji i wyszukiwana.

Integracja strony z Google Analytisc pozwala uzyskać informacje o aktywności odwiedzających na stronie, ich podróży przez kolejne treści i czasie spędzonym w witrynie. W dłuższej perspektywie dostarczy to informacji przydatnych w jeszcze lepszym dopasowaniu treści.

Administratorom strony został udostępniony przyjazny i łatwy w obsłudze system opensource CMS Payload do zarządzania treściami.

Landing page oraz wyszukiwarka zostały zbudowana z wykorzystaniem frameworku Next.js do tworzenia aplikacji webowych full-stack. Korzystają z otwarto źródłowej bazy danych MongoDB, rekomendowanej do tworzenia wysoce dostępnych i skalowalnych aplikacji.

Zarządzanie projektem

Projekt był realizowany w zwinnym frameworku scrum z podziałem prac na dwutygodniowe sprinty, z pełnym zestawem zdarzeń scrum (ceremonie scrum) dla każdego sprintu (sam sprint, planowanie sprintu, codzienne krótkie spotkania, recenzja sprintu i spotkania retrospektywne). Dzięki temu możliwe było regularne przeglądanie efektów pracy, szybkie podejmowanie decyzji i zachowanie wysokiej transparentności procesu, co jest kluczową korzyścią przy aktywnym zaangażowaniu klienta na każdym etapie prac.

Nowocześnie, angażująco, intuicyjnie

Nowa odsłona strony karierowej Play ruszyła w lipcu 2025 r. Najważniejsze korzyści z nowego serwisu można podsumować następująco:

  • unowocześnienie i uspójnienie UI strony z identyfikacją wizualną Play, zanimowanie niektórych elementów w celu stworzenia bardziej angażującej i przyciągającej użytkownika strony;
  • stworzenie strony kojarzącej się z profesjonalizmem, budzącej zaufanie, zawierającej wszystkie konieczne dla kandydata informacje, a zarazem prowadzącej go łatwą i intuicyjną ścieżką;
  • zaawansowana wyszukiwarka umożliwiająca filtrowanie aktualnych ofert pracy;
  • łatwa aktualizacja i zmiana treści dzięki implementacji przyjaznego systemu do zarządzania treścią CMS, dostęp do analityki.

Udało nam się zrealizować wszystkie założenia dzięki dobrze przeprowadzonej analizie potrzeb w formie ciekawych warsztatów zorganizowanym przez All for One

Irmina German, Starsza Specjalistka ds. Rekrutacji, Play

W duchu Play

Irmina German, Starsza Specjalistka ds. Rekrutacji w Play podsumowuje: "Strona kariera to nie tylko miejsce do publikacji aktualnych ogłoszeń, ale również podstawowa platforma komunikacji z kandydatami do pracy. Zdecydowaliśmy się zbudować nasz serwis zupełnie od nowa, aby był bardziej nowoczesny, dynamiczny i przystępny dla kandydatów. Chcieliśmy, aby odwiedzający od początku czuli ducha Play.

Uważam, że udało nam się zrealizować wszystkie założenia dzięki dobrze przeprowadzonej analizie potrzeb w formie ciekawych warsztatów zorganizowanym przez All for One. Strona przedstawia naszych pracowników, zaprasza do poznania organizacji i oddaje wyjątkową atmosferę, która u nas panuje.

Kluczowa jest wyszukiwarka ogłoszeń, która pozwala w łatwy i przyjemny sposób wyszukiwać i przeglądać oferty pracy. Projekt łączy w sobie zarówno cel wizerunkowy, jak i rekrutacyjny. To nie tylko atrakcyjny landing page. Strona jest zintegrowana z naszym ATS-em, co było dla nas kluczowe z punktu widzenia efektywności pracy rekrutera".

Play

Play (P4 Sp. z o.o.) jest liderem rynku telekomunikacji w Polsce. Świadczy usługi dostępu do nowoczesnych technologii: od telefonii komórkowej, przez internet, aż po telewizję zarówno dla klientów indywidualnych, jaki i biznesowych. Pozostaje najchętniej wybieraną siecią wśród klientów przenoszących swój numer telefonu. Ponadto z rozwiązań dla biznesu Grupy Play korzysta ponad połowa firm z pierwszej setki największych polskich prywatnych przedsiębiorstw z listy Forbesa. Play jest częścią Grupy iliad – jednej z największych grup telekomunikacyjnych w Europie. W Polsce zatrudnia ponad 4 tys. osób.

Napisz do nas Zadzwoń Wyślij email






    Informacje na temat przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce Prywatności. Wysłanie wiadomości jest równoznaczne z zapoznaniem się z polityką prywatności All for One Poland Sp. z o. o.

    61 827 70 00

    Biuro jest czynne
    od poniedziałku do piątku
    w godz. 8:00 – 16:00 (CET)

    Kontakt ogólny do firmy
    office.pl@all-for-one.com

    Pytania o produkty i usługi
    info.pl@all-for-one.com

    Pytania na temat pracy i staży
    kariera@all-for-one.com

    This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.