Dla menedżerów liniowych

Według Richardsa-Carpentera (Preparing for the next leap forward, “Personnel Management") dzisiejsze systemy HR muszą posiadać następujące cechy:

  • dane powinny być wprowadzane bezpośrednio u źródła,
  • należy zapewnić łatwy dostęp do systemu menedżerom liniowym (pod warunkiem odpowiedniego zabezpieczenia danych osobowych),
  • systemy powinny być przeznaczone dla “przypadkowego użytkownika", a nie tylko dla ekspertów,
  • systemy powinny obejmować również procesy administracyjne, a nie tylko wspomagać zarządzanie,
  • systemy powinny dostarczać informacji potrzebnych menedżerom liniowym w łatwej do zrozumienia formie.

Większość systemów HR wspiera pracę przede wszystkim specjalistów kadrowo-płacowych i nie oferuje żadnych narzędzi dla użytkowników innego typu.

W praktyce zarówno źródłem jak i kluczowym odbiorcą informacji są (lub powinni być) kierownicy liniowi.

To właśnie menedżer często decyduje o wysokości wynagrodzenia swoich podwładnych, ocenia i planuje ich rozwój. Menedżer może (w zależności od specyfiki branży) planować czas pracy dla swojego zespołu. Może również zarządzać wakatami w podległych mu jednostkach i aktywnie uczestniczyć w procesach rekrutacyjnych. Wszystkie te funkcje (i szereg innych) są wspierane przez Pulpit Menedżera.

Elastyczność i łatwość obsługi

Pulpit Menedżera w SAP jest aplikacją w pełni elastyczną – zakres funkcji i raportów dostępnych dla menedżera można dowolnie konfigurować. Obsługa aplikacji opiera się na metodzie ‘drag and drop’ (przeciągnij i upuść), co czyni ją szczególnie przyjazną dla użytkownika.

Po uruchomieniu aplikacji menedżer po prawej stronie ekranu widzi podległą mu strukturę organizacyjną wraz ze stanowiskami i przypisanymi do nich osobami, po lewej – drzewo dostępnych funkcji i raportów.

Chcąc uzyskać zestawienie np. nieobecności za zadany okres dla wybranych pracowników należy po prostu zaznaczyć jednostki lub numery osobowe po prawej stronie ekranu (wybór może być mieszany – np. kilka numerów osobowych i kilka jednostek organizacyjnych), przeciągnąć i upuścić wybrane obiekty na odpowiednim raporcie w drzewie po lewej stronie.

Analogicznie – gdy menedżer chce zatwierdzić podróż służbową dla wybranego pracownika, przeciąga myszką i upuszcza jego numer na odpowiedniej funkcji (można uzyskać identyczny efekt przeciągając raport z lewej strony ekranu i upuszczając go na wybranych obiektach struktury organizacyjnej).

Niezwykle prosta obsługa i praktycznie nieograniczone możliwości (w zakresie funkcjonalności mySAP HR) kwalifikują Pulpit Menedżera do grona najlepszych dostępnych rozwiązań wspierających prace kierowników.

Poniżej dokonano zestawienia wybranych atrybutów Pulpitu Menedżera:

  • integracja z Workflow – menedżer może być źródłem i odbiorcą komunikatów Workflow;
  • integracja z ESS (Employee Self-Service – samoobsługa pracownicza) – przykładowo podania o urlop czy wydatki z delegacji zarejestrowane przez pracowników za pomocą przeglądarki internetowej (aplikacja ESS) są dostępne na pulpicie do dalszego przetwarzania przez menedżera;
  • różne perspektywy organizacji – menedżer może pracować w kilku dostępnych widokach organizacyjnych (wszyscy podlegli pracownicy w strukturze, bezpośrednio podlegli pracownicy w strukturze, struktura przypisana do MPK menedżera);
  • różny typ dostępnych funkcji – raporty, transakcje, łącza WWW;
  • integracja z zapytaniami ad hoc – menedżer może budować raporty “na żądanie" (wybór dowolnych danych do zestawienia).