Reorganizacja systemu elektronicznej komunikacji z japońskimi dostawcami | All for One Poland
PL EN
Najlepsze praktyki zarządzania usługami SAP

Dedykowana organizacja serwisowa All for One zapewnia jakość i ciągłość obsługi kontraktów SAP Managed Services. Pracujemy w oparciu o standardy ISO 20000 i ISO 27001. Posiadamy certyfikat PCoE - SAP Partner Center of Expertise.

Jesteśmy liderem rynku usług SAP w Polsce.
Zapewniamy pełen zakres wdrożeń, rozwoju i utrzymania systemów SAP. Dostarczamy usługi bezpieczeństwa IT i rozwoju oprogramowania. Wcześniej SNP Poland, a do 2017 - BCC.

Jesteśmy częścią Grupy All for One – wiodącego partnera SAP w Europie Środkowej.

Od 1995 roku zrealizowaliśmy z sukcesem setki projektów IT w Polsce i kilkudziesięciu innych krajach.

Nasi eksperci przedstawiają najciekawsze rozwiązania i nowości ze świata IT.

Zobacz archiwum nagrań z webinarów, zarejestruj się na kolejne edycje.

Jest nas niemal 500 – konsultantów SAP, programistów i specjalistów IT, kierowników projektów. Działamy w międzynarodowym środowisku, pracujemy w nowoczesnych technologiach, wdrażamy i tworzymy rozwiązania IT dla biznesu. Realizujemy ciekawe projekty dla liderów w swoich branżach. U nas rozwijasz się każdego dnia. Dołącz do nas!

Isuzu Motors Polska: Reorganizacja systemu elektronicznej komunikacji z japońskimi dostawcami

Decentralizacja dostaw, optymalizacja produkcji

Udostępnij
Drukuj:
Rozszerzając model obsługi dostaw i zamówień w systemie SAP, tyski producent silników Diesla usprawnił logistykę dostaw i zredukował możliwość opóźnień w realizacji zamówień.

Łańcuch dostaw koncernu General Motors, którego częścią jest Isuzu Motors Polska Sp. z o.o. (ISPOL), stanowi rozbudowane, międzynarodowe środowisko. Ze względu na jego złożoność, zmian w modelu kooperacji w branży motoryzacyjnej trzeba dokonywać szczególnie ostrożnie.

Jednakże dzięki dobrze przemyślanym innowacjom, wspartym technologią informatyczną, możliwa jest optymalizacja istniejących procesów.

Fabryka silników w Tychach realizuje zakupy komponentów produkcyjnych u kilkudziesięciu stałych dostawców, głównie japońskich, ale także europejskich. Zamawianie odbywa się za pośrednictwem centrum dystrybucyjnego w Japonii (LSC – Logistics Service Company), które kompletuje dostawy od różnych kontrahentów, a następnie obsługuje ich wysyłkę do polskiej spółki.

Zakupy scentralizowane

Dotychczas cały proces zakupów był silnie scentralizowany – tyska fabryka składała zamówienia w centrum dystrybucyjnym. Centrum przekazywało zamówienia do poszczególnych dostawców.

Niestety, centralizacja procesu zakupów miała istotne wady. Po złożeniu zamówienia przez ISPOL brakowało informacji zwrotnej od dostawców o statusie zamówienia. Zdarzało się, że dostawca miał kłopoty z dostarczeniem do LSC zamówionej ilości zamawianego towaru i/lub realizacji dostawy na czas.

O niekompletności dostawy pracownicy fabryki z Tych dowiadywali się zwykle dopiero w momencie nadejścia informacji o dostawie. Zaburzało to proces planowania produkcji i obniżało zdolność fabryki do reakcji na zapotrzebowanie klientów.

Decentralizacja modelu zamawiania

W celu usprawnienia łańcucha logistycznego i minimalizacji niebezpieczeństwa zakłóceń dostaw, w ISPOLu podjęto decyzję o decentralizacji procesu obsługi zamówień. W tym celu dotychczasowe procesy biznesowe zostały zreorganizowane i na nowo zamodelowane. Obecnie polska spółka przesyła zamówienia bezpośrednio do dostawców, a japońskie centrum dystrybucyjne pełni jedynie rolę centrum/koordynatora logistycznego.

Nowy model biznesowy, po zmianach funkcjonalnych dokonanych przez BCC (od 2018 SNP Poland), jest wspierany przez użytkowany w ISPOLu system SAP R/3 w wersji 4.6c.

Teraz wszystko w systemie SAP

Do tej pory wymiana informacji pomiędzy systemem SAP R/3 w ISPOLu, a LSC, była ograniczona do trzech zbiorczych (dla wszystkich japońskich dostawców) typów komunikatów IDoc: zamówienie, potwierdzenie zamówienia oraz dostawa przychodząca.

W nowym modelu proces obsługiwany przez system SAP został rozszerzony o mechanizm planów odbiorów oraz potwierdzenia przyjęć materiałów.

Przede wszystkim konieczna była jednak reorganizacja procesów biznesowych w gospodarce materiałowej, oraz schematu komunikacji, w której obecnie uczestniczą zarówno producenci, jak i centrum dystrybucyjne (zarówno jako dostawcy, jak i odbiorcy informacji).

Komunikacja z dostawcami odbywa się za pośrednictwem wyspecjalizowanego portalu internetowego. Portal stanowi platformę wymiany informacji dotyczących ISPOLu (oraz innych fabryk General Motors), dostawców części oraz centrum dystrybucyjnego (LSC) odpowiedzialnego za transport.

Z systemu SAP R/3 wysyłane są dokumenty IDoc, które, po translacji do postaci XML, trafiają na portal,  gdzie są udostępniane dostawcom. Jednocześnie kopia zamówienia w innym formacie trafia do LSC, na podstawie której LSC generuje tygodniowe plany dziennych odbiorów – PUS (Pick Up Sheet).

Na tej podstawie dostawcy tworzą dokumenty ASN (Advance Shipment Notification) stanowiące potwierdzenia ilości materiałów, które zostaną dostarczone w dostawie.

Uruchomione mechanizmy pozwalają na wielokrotne korygowanie tych ilości przez dostawcę. Dzięki temu, w przypadku niezdolności dostawcy do realizacji zamówienia w zakładanym czasie, czy zmiany ilości wysyłanych komponentów, informacja ta jest niemal od razu dostępna dla menadżerów ISPOLu.

Teraz osoby odpowiedzialne za logistykę fabryki posiadają narzędzie, pozwalające im na bieżąco dokonywać korekt w planie produkcji – w taki sposób, by nie miało to negatywnego wpływu na planową realizację zamówień dla klientów, czy plany produkcyjne.

Możliwość modyfikacji jest blokowana dopiero, gdy dostawca wysyła materiały do centrum logistycznego. Na tej podstawie LSC generuje dla ISPOLu zbiorczy komunikat dostawy, agregujący materiały od wszystkich dostawców.

Nowe rozwiązania SNP w EDI i HUM

W ramach zrealizowanych dla ISPOLu prac, SNP wykonało szereg rozszerzeń w systemie SAP R/3, które pozwalają na obsługę nowych komunikatów zamówień, przetwarzanie tygodniowych planów dostaw oraz generowanie z SAP R/3 zamówień bezpośrednio do portalu i udostępnianie dostawcom.

Dane o zamówieniu, przesyłane kanałem EDI w formie elektronicznego komunikatu IDoc, są wykorzystywane przez dostawców do przygotowania dostawy oraz do wystawienia faktury dla polskiej spółki. Następnie centrum dystrybucyjne kompletuje na podstawie tych danych dostawę dla ISPOLu

Do kompletacji dostawy używana jest funkcjonalność SAP R/3 o nazwie Handling Unit Management (HUM).

SNP przygotowało rozszerzenie standardowej funkcji obsługi dostaw przychodzących z HUM, które umożliwia obsługę dostawy z centrum dystrybucyjnego w referencji do dokumentów zamówień (wielu dostawców) za pomocą jednego dokumentu dostawy. Zaksięgowanie takiej zagregowanej dostawy powoduje wysłanie odpowiedniego komunikatu IDoc, niosącego informacje o potwierdzeniu dostarczonych ilości.

Dużym wyzwaniem przedsięwzięcia była rejestracja i przetwarzanie informacji o opakowaniach, ze względu na różnice w metodach identyfikacji opakowań stosowanych przez dostawców i centrum dystrybucyjne.

Dzięki mechanizmom, opracowanym przez SNP wspólnie z przedstawicielami ISPOLu, wypracowano elastyczne i w pełni uniwersalne rozwiązanie tej kwestii.

O znaczeniu opisywanych zmian dla ISPOLu świadczy skala komunikacji elektronicznej. Zmodyfikowane rozwiązania obsługują kilkadziesiąt tysięcy dokumentów elektronicznych miesięcznie.

Jakub Borowczyk, Kierownik Działu Informatyki

Jakub Borowczyk, Kierownik Działu Informatyki tyskiej firmy, podsumowuje: „Dzięki zmianie w modelu zamawiania, oraz dokonanym przez SNP modyfikacjom w użytkowanych przez nas rozwiązaniach SAP, czynimy kolejny krok w usprawnieniu procesów logistycznych. Wykorzystanie danych z systemu SAP R/3 do komunikacji pomiędzy polską spółką, naszymi dostawcami i japońskim centrum dystrybucyjnym wpływa na usprawnienie współpracy. Automatyzacja oznacza znacznie mniej pracy z wprowadzaniem danych, a możliwość powstania błędów w dokumentach spada praktycznie do zera”.

Lepszy Biznes

magazyn klientów All for One

Przejdź do bazy artykułów
Udostępnij
Drukuj:
#}

Formularz kontaktowy






    1. Dane osobowe przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. – ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
    2. Administratorem Danych Osobowych jest All for One Poland sp. z o.o. z siedzibą w Złotnikach, ul. Krzemowa 1 62-002 Suchy Las. Dane kontaktowe do Inspektora Ochrony Danych: dpo.pl@snpgroup.com.
    3. Zgoda na przetwarzanie danych jest dobrowolna, ale niezbędna w celu kontaktu. Zgodę można wycofać w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem
    4. Dane będą przetwarzane do realizacji określonych powyżej celów i do momentu wycofania niniejszej zgody, a dostęp do danych będą miały tylko wybrane osoby posiadające stosowne upoważnienie do ich przetwarzania.
    5. Każda osoba podając dane osobowe ma prawo dostępu do treści swoich danych i ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania i przenoszenia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania i prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do przenoszenia danych.
    6. Każda osoba, której dane są przetwarzane, ma prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego jakim jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
    7. Dane osobowe mogą być udostępniane innym jednostkom należącym do grupy kapitałowej, do której należy All for One Poland sp. z o.o. – również znajdujących się poza Europejskim Obszarem Gospodarczym, w celach marketingowych. All for One Poland zapewnia, że dane przekazywane tym podmiotom są właściwie zabezpieczone, a osoba, której dane są przetwarzane, ma prawo do uzyskania kopii udostępnionych danych oraz informacji o miejscu udostępnienia danych.

    Napisz maila lub zadzwoń

    E-mail: office.pl@snpgroup.com
    Tel. 61 827 7000

    All for One Poland sp. z o.o.

    Centrala:
    Złotniki, ul. Krzemowa 1
    62-002 Suchy Las k. Poznania

    Skontaktuj się z nami

    W czym możemy pomóc?
    Napisz do nas
    Wyślij email
    Zadzwoń






      1. Dane osobowe przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. – ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
      2. Administratorem Danych Osobowych jest All for One Poland sp. z o.o. z siedzibą w Złotnikach, ul. Krzemowa 1 62-002 Suchy Las. Dane kontaktowe do Inspektora Ochrony Danych: dpo.pl@snpgroup.com.
      3. Zgoda na przetwarzanie danych jest dobrowolna, ale niezbędna w celu kontaktu. Zgodę można wycofać w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem
      4. Dane będą przetwarzane do realizacji określonych powyżej celów i do momentu wycofania niniejszej zgody, a dostęp do danych będą miały tylko wybrane osoby posiadające stosowne upoważnienie do ich przetwarzania.
      5. Każda osoba podając dane osobowe ma prawo dostępu do treści swoich danych i ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania i przenoszenia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania i prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do przenoszenia danych.
      6. Każda osoba, której dane są przetwarzane, ma prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego jakim jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
      7. Dane osobowe mogą być udostępniane innym jednostkom należącym do grupy kapitałowej, do której należy All for One Poland sp. z o.o. – również znajdujących się poza Europejskim Obszarem Gospodarczym, w celach marketingowych. All for One Poland zapewnia, że dane przekazywane tym podmiotom są właściwie zabezpieczone, a osoba, której dane są przetwarzane, ma prawo do uzyskania kopii udostępnionych danych oraz informacji o miejscu udostępnienia danych.

      Kontakt ogólny do firmy
      office.pl@snpgroup.com

      Pytania o produkty i usługi
      info.pl@snpgroup.com

      Pytania na temat pracy i staży
      kariera@snpgroup.com

      61 827 70 00

      Biuro jest czynne
      od poniedziałku do piątku
      w godz. 8:00 – 17:00