Mamy brąz na SAP Hack2Build! | All for One Poland

Mamy brąz na SAP Hack2Build!

Jak tworzymy innowacje z AI dla biznesu

Inteligentnym asystent wspierający technika serwisowego w terenie powstał w ciągu zaledwie pięciu dni pracy zespołu konsultantów. Prototyp opartego na narzędziu Joule Skills rozwiązania zyskał uznanie jury SAP Hack2Build, zdobywając trzecie miejsce i tytuł Runner Up 2. To już kolejny sukces All for One w organizowanym przez SAP hackathonie i potwierdzenie naszego miejsca w globalnym ekosystemie SAP jako kompetentnego i kreatywnego partnera.

Inteligentnym asystent wspierający technika serwisowego w terenie powstał w ciągu zaledwie pięciu dni pracy zespołu konsultantów. Prototyp opartego na narzędziu Joule Skills rozwiązania zyskał uznanie jury SAP Hack2Build, zdobywając trzecie miejsce i tytuł Runner Up 2. To już kolejny sukces All for One w organizowanym przez SAP hackathonie i potwierdzenie naszego miejsca w globalnym ekosystemie SAP jako kompetentnego i kreatywnego partnera.

SAP od lat organizuje własny cykl hackathonów – intensywnych sprintów innowacyjnych, w trakcie których zespoły programistów, konsultantów i architektów IT w zaledwie kilka dni tworzą działającą aplikację. Zaproponowane tematy pokazują, w jakim kierunku zmierza rozwój ekosystemu SAP.

Do udziału w Hack2Build SAP zaprasza innowacyjnych i doświadczonych partnerów. Dla All for One to nie tylko wyróżnienie, ale też potwierdzenie, że jesteśmy w gronie organizacji, które współtworzą przyszłość rozwiązań SAP. Udział w hackathonie to także możliwość, by w bezpośredniej współpracy z ekspertami SAP przetestować nowe technologie i szybko sprawdzić, jak mogą one rozwiązywać konkretne wyzwania biznesowe klientów.

Nie jest to akademickie ćwiczenie czy pokaz slajdów – to praktyczny maraton programistyczny, który kończy się prezentacją gotowych prototypów, a dla najlepszych, perspektywą włączenia ich do oferty SAP.

Lipcowy hackathon SAP

Do ostatniej edycji wydarzenia Hack2Build on Custom Joule Skills w lipcu 2025 r. SAP zaprosił 12 dużych partnerów. Wyzwanie: przygotowanie propozycji konkretnego zagadnienia/zadania dla Jule i zdefiniowanie zbioru Skills, aby to zadanie mógł sprawnie zrealizować. Czas realizacji: tydzień.

Joule to pomysł SAP na wprowadzenie sztucznej inteligencji do systemów wspomagających prace przedsiębiorstw. To asystent, który bazuje na mechanizmach AI, jednak bez tzw. Skills jest mało przydatny przy obsłudze specyficznych zadań biznesowych. Te zdolności można definiować w specjalnym narzędziu Joule Studio. Im będzie ich więcej i będą lepiej zdefiniowane, tym więcej Jule będzie potrafił zrobić.

Dla porządku należy dodać, że w czasie hackathonu technologia SAP Joule Studio była jeszcze w fazie beta, przed udostępnieniem jej klientom.

Wspólnie z kolegami z Austrii i Niemiec stworzyliśmy międzynarodowy zespół, który w trakcie intensywnych pięciu lipcowych dni rozwijał pomysł rozwiązania opartego na tej technologii. Istotnym elementem zadania było radzenie sobie z błędami – czy to własnymi siłami, czy to we współpracy z zespołem SAP. Taka możliwość pracy z rozwiązaniem jeszcze przed jego premierą to nie tylko satysfakcja, ale też realny wpływ na dalszy kierunek rozwoju tej technologii.

Efektem pracy zespołu All for One jest inteligentny asystent wspierający technika serwisowego w terenie). Przedstawiony podczas końcowej prezentacji projektu interaktywny scenariusz rozmowy technika z asystentem AI został bardzo dobrze oceniony przez jury SAP Hack2Build, zdobywając trzecie miejsce i tytuł Runner Up 2 oraz wyprzedzając zespoły takich gigantów jak IBM, Deloitte czy KPMG.

Projekt nie zakończył się wraz z końcem hackathonu. Zespół cały czas nad nim pracuje w bezpośrednim kontakcie z firmą SAP, która wspiera dalszy rozwój tego rozwiązania. Wspólnym celem jest doprowadzić prototyp do etapu gotowego produktu, dostępnego dla klientów SAP, który wpłynie na codzienną pracę tysięcy techników i serwisantów w firmach korzystających z SAP.

Wcześniej – ResponseHub

Nie był to pierwszy raz, gdy zespół z All for One zaznaczył swoją obecność w SAP Hack2Build. Już wcześniej z sukcesem wzięliśmy udział w poprzedniej edycji hackathonu, podczas którego stworzyliśmy prototyp rozwiązania ResponseHub – Ticket Support System, zbudowany na platformie SAP Business Technology Platform. Także to rozwiązanie zostało wysoko ocenione. Jury zwróciło uwagę na jego innowacyjny charakter oraz przydatność w codziennej pracy zespołów IT.

W połowie września aplikacja została certyfikowana przez SAP i obecnie trwają prace nad przygotowaniem jej jako gotowy produkt dostępny dla klientów w SAP Store.

Innowacje dostępne do ręki

SAP Hack2Build to miejsce, gdzie rodzą się pomysły, które mogą zmienić sposób, w jaki firmy korzystają z technologii. Dla All for One udział w tej inicjatywie był nie tylko potwierdzeniem naszej pozycji wśród wiodących partnerów SAP, ale też okazją, by pokazać, jak dzięki AI można uprościć i przyspieszyć kluczowe procesy biznesowe.

Nasze rozwiązania – od QuickGen Ticket Support System po AI Maintenance Assistant – to dowód, że innowacje mogą być praktyczne, mierzalne i dostępne już dziś. Dzięki nim organizacje zyskują większą efektywność, niższe koszty i fundament pod kolejne etapy cyfrowej transformacji.

AI Maintenance Assistant

Naszym pomysłem na SAP Hack2Build było stworzenie inteligentnego asystenta, który wspiera pracę techników serwisowych w terenie. Zbudowaliśmy rozwiązanie oparte o Joule Skills – mechanizm rozszerzania możliwości asystenta AI od SAP – oraz nasze autorskie komponenty.

AI Maintenance Assistant to asystent obsługujący technika krok po kroku w procesie serwisowym. Aplikacja integruje się z SAP Service Cloud (SAP C4C) i zapewnia dostęp do:

  • danych maszyn, kontraktów i historii serwisowej,
  • identyfikacji wadliwych komponentów dzięki All for One Equipment Viewer,
  • instrukcji i dokumentacji technicznej oraz historii urządzenia, pobieranych przez nasz moduł QuickGen RAG,
  • możliwości składania zamówień części i tworzenia zgłoszeń serwisowych.

W tle działa AI, które odpowiada na pytania technika, podpowiada kolejne kroki i wspiera w procesach akceptacyjnych, eliminując potrzebę manualnego szukania danych w wielu systemach.

ResponseHub

ResponseHub to aplikacja wspierająca pracę zespołów serwisowych pracujących w oparciu o system ticketowy. Przeszukuje dokumentację, wyszukuje podobne zgłoszenia, przypisuje nowe zgłoszenie do odpowiedniej kategorii i przygotowuje odpowiedzi, wykorzystując sztuczną inteligencję (RAG, retrieval-augmented generation). Integracja z SAP pozwala uzyskać dostęp do rozproszonych informacji w systemie i dokumentach wewnętrznych.

Co potrafi ResponseHub:

  • Wykorzystuje historię: system znajduje podobne zgłoszenia z przeszłości i uczy się na ich podstawie;
  • Sięga do dokumentacji: automatycznie wyciąga odpowiednie informacje z dokumentów w SAP DMS;
  • Integruje się z systemami SAP: pobiera aktualne dane biznesowe na temat zamówień, dostaw i harmonogramów (z SAP S/4HANA lub SAP ECC);
  • Jest prosty w użyciu: znajomy interfejs Fiori i łatwy import danych z plików JSON;
  • To człowiek ostatecznie akceptuje odpowiedzi/workflow.

W praktyce może przyczynić się do skrócenia czasu obsługi zgłoszeń nawet o 75% i redukcji kosztów o 50%.

Napisz do nas Zadzwoń Wyślij email






    Informacje na temat przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce Prywatności. Wysłanie wiadomości jest równoznaczne z zapoznaniem się z polityką prywatności All for One Poland Sp. z o. o.

    61 827 70 00

    Biuro jest czynne
    od poniedziałku do piątku
    w godz. 8:00 – 16:00 (CET)

    Kontakt ogólny do firmy
    office.pl@all-for-one.com

    Pytania o produkty i usługi
    info.pl@all-for-one.com

    Pytania na temat pracy i staży
    kariera@all-for-one.com

    This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.