Nagroda “Projekt Roku” dedykowana jest partnerowi firmy HPE, który w danym roku (w tym przypadku 2024) zrealizował najbardziej wyróżniający się projekt IT z wykorzystaniem technologii HPE. All for One zostało docenione za projekt realizowany dla Eurocash – polegający na zaprojektowaniu i wdrożeniu wysokowydajnej, bezpiecznej i skalowalnej chmury prywatnej dla SAP S/4 HANA na bazie sprzętu i oprogramowania HPE. Realizacja projektu trwała ok. 5 miesięcy. Środowisko S/4HANA w Eurocash jest jedną z największych instalacji SAP w Polsce – wymaga najwyższych kompetencji i najnowszych technologii. Potrafiliśmy połączyć oba te obszary, co zadecydowało o przyznaniu nam wyróżnienia. Warto dodać, że All for One realizuje takie projekty samodzielnie przy minimalnym wsparciu producenta, co też zostało docenione przez HPE.

Nagroda „Projekt Roku” od Hewlett Packard Enterprise dla All for One Poland
Wiosną 2025 jako All for One otrzymaliśmy nagrodę “Projekt Roku” od firmy Hewlett Packard Enterprise (HPE). Czym jest ta nagroda i co to wyróżnienie oznacza dla naszej firmy? Swoją perspektywą podzielił się z nami Rafał Grześkowiak - Manager Projektów IT w All for One Poland.
Czym jest nagroda “Projekt roku” od HPE?
Jakie zespoły z All for One były zaangażowane w projekt?
W projekcie wykorzystaliśmy kompetencje kilku zespołów, zaczynając od zespołu infrastruktury Data Center, poprzez udział zespołu sieciowego, zespół SAP Technology Projects, a kończąc na trzeciej linii wsparcia SAP. Łącznie przy projekcie współpracowało aż 5 zespołów Działu Usług IT.
Jak ważne dla tych zespołów jest zdobyte wyróżnienie?
Nagrodę od HPE otrzymaliśmy jako All for One. Za tym sukcesem stoją jednak konkretne osoby i nazwiska kilkunastu konsultantów. Taka nagroda jest jednym z największych wyróżnień w Polsce, więc jej zdobycie jest dla nich szczególnym osiągnięciem i przejawem docenienia wielomiesięcznej pracy.
Nie była to też pierwsza nagroda od HPE w All for One. Czy to konkretne wyróżnienie było dla Was zaskoczeniem, czy też się go spodziewaliście?
Z uwagi na fakt, że współpracujemy z HPE już długo, to była to już trzecia nagroda w naszej historii współpracy. W przeszłości zdobywaliśmy nagrody w innych kategoriach, za projekty u innych klientów. Wszystkie te projekty były jednak unikatowe. Stosowaliśmy w nich rozwiązania, które dla potrzeb SAP nikt wcześniej nie wykorzystywał, np. rozproszony, wysokowydajny i współdzielony system plików NFS. Zawsze podchodziliśmy do narzędzi w sposób kreatywny. Poza czysto techniczną, inżynierską wiedzą wykorzystywaliśmy też naszą wyobraźnię i zdolność do niestandardowego łączenia elementów w spójny organizm zapewniający bezpieczeństwo i wydajność środowiska SAP. Dzięki temu nasze rozwiązania wyróżniają się na rynku trwałością i niezawodnością – są wykorzystywane przez klientów przez lata bez żadnych problemów.
W przypadku tego konkretnego projektu byliśmy świadomi sytuacji na rynku i tego, jak działa nasza konkurencja. Zdawaliśmy sobie sprawę, że tego typu instalacji nie ma na wiele i pojawiają się one tylko w największych firmach. Przypuszczaliśmy więc, że projekt kwalifikuje się do tej nagrody i nasze przypuszczenia potwierdziły się, gdy na kilka tygodni przed ogłoszeniem wyników otrzymaliśmy informację o nominacji. Oczywiście, nie mieliśmy pewności, że nagroda przypadnie właśnie nam, ale byliśmy pewni, że nasze rozwiązanie jest jej warte.
Czego dokładnie dotyczył nagrodzony projekt i jakie były jego cele?
Projekt dotyczył wdrożenia chmury S/4HANA dla Eurocash. Jest to bardzo duże i wymagające środowisko obliczeniowe, a Eurocash to jedna z największych firm z branży handlu hurtowego i spożywczego. Przygotowana platforma jest przeznaczona do obsługi wielu spółek z grupy Eurocash (np. sklepów ABC, Groszek, Lewiatan). Środowisko obsługuje czynności takie jak rozładunki, załadunki, kalkulację cen, procesy sprzedażowe w poszczególnych hurtowniach czy sklepach. Choć działa ono w pełnej redundancji, rozciągnięte pomiędzy dwa oddalone geograficznie centra danych, jest w pełni spójne i zoptymalizowane
Co jednak ważne, awaria jednego centrum danych nie spowoduje awarii obu systemów. Bardzo zależało na tym naszemu klientowi, który był świadomy tego, że nawet kilkunastosekundowa awaria może zagrozić działalności biznesowej całej grupy. Jako że mamy doświadczenie w budowaniu tego rodzaju środowisk, wiele podobnych realizacji na koncie i bardzo dobrze znamy te technologie, nie musieliśmy długo przekonywać do takiego rozwiązania. Platforma działa już produkcyjnie od ponad pół roku, a klient nie zgłasza żadnych problemów.
Czy w czasie realizacji projektu pojawiły się jakieś wyzwania, z którymi musieliście się zmierzyć?
Z perspektywy kierownika projektu muszę powiedzieć, że takich wyzwań było sporo. W dużym projekcie zawsze pojawiają się problemy, związane chociażby z koordynacją bardzo dużego zespołu i współpracy wielu działów. Wyzwaniem było np. zarządzanie komunikacją między zespołem naszym a klienta oraz zarządzanie złożonością kompetencji.
Co dalej? Czy planujecie rozwijać współpracę z Eurocash?
Tak naprawdę już po zakończeniu nagrodzonego projektu zrealizowaliśmy dla Eurocash kolejne wdrożenie. Współpracujemy ze sobą od wielu lat i mamy na koncie kilka wspólnych projektów. To długofalowa relacja, którą zdecydowanie chcemy kontynuować.