All for One: 30 lat w Polsce a kod DNA wciąż ten sam | All for One Poland

All for One: 30 lat w Polsce a kod DNA wciąż ten sam

Od kilku osób w skromnym biurze do organizacji liczącej ponad 500 pracowników. Od pierwszych wdrożeń SAP R/3 do partnera nr 1 na rynku SAP w Polsce i lidera w regionie. Od oferty skupionej wyłącznie na SAP, po szerokie portfolio usług i produktów IT dla biznesu. Różne szyldy: BCC, SNP, All for One – a jednak po 30 latach nasze DNA pozostało niezmienne. Czyli jakie?

Od kilku osób w skromnym biurze do organizacji liczącej ponad 500 pracowników. Od pierwszych wdrożeń SAP R/3 do partnera nr 1 na rynku SAP w Polsce i lidera w regionie. Od oferty skupionej wyłącznie na SAP, po szerokie portfolio usług i produktów IT dla biznesu. Różne szyldy: BCC, SNP, All for One – a jednak po 30 latach nasze DNA pozostało niezmienne. Czyli jakie?

Rodziliśmy się razem z SAP w Polsce

Początki były skromne. W samym środku lat 90. XX w., powstaje Business Consulting Center (BCC) – firma konsultingowa specjalizująca się we wdrożeniach SAP.

Brzmi dumnie, ale prawda jest taka, że jest to kilku ambitnych absolwentów uczelni, którzy w skromnych dwóch pokojach wynajętych w kamienicy na poznańskiej Wildzie stawiają pierwsze kroki we wdrażaniu ówczesnej wersji systemu ERP od SAP.

Dokładnie w tym samym czasie powstaje firma SAP Polska, z którą wkrótce młode BCC podpisuje pierwszą umowę partnerską. Bardziej doświadczonych speców od SAP w kraju wówczas nie było, więc poznański team uczestniczy w pierwszych pracach SAP Polska, wspierając lokalizację systemu do polskich warunków, tudzież uczestnicząc w pionierskich projektach dla klientów.

W 1997 r. konsultanci – których jest coraz więcej – przechodzą intensywny program szkoleniowy i równolegle prowadzą pierwsze kompleksowe i samodzielnie realizowane wdrożenie SAP. Z czasem przybywa też klientów – u progu nowego stulecia jest ich już ponad 50!

O tym, jak się wtedy pracowało, do dziś krążą po firmie legendy. SAP wgrywany prosto z dyskietek (później płyt CD), internet przez modem, pierwsze laptopy wielkości dzisiejszego bagażu podręcznego w tanich liniach i szkolenia z obsługi SAP dla użytkowników, którzy właśnie wczoraj dostali pierwszy w życiu komputer.

Nasze pierwsze razy (projekty)

Krótki przegląd pierwszych klientów pokazuje, jak szybko zdobyliśmy zaufanie biznesu oraz doświadczenie w naprawdę złożonych projektach.

Pierwsze zakończone udanym startem produktywnym wdrożenia SAP R/3 wspieraliśmy dla Polfy Poznań (później znanej jako Glaxo) i Amiki Wronki. Nasi konsultanci pracowali też w projektach dla gigantów polskiego rynku, w tym dla KGHM Polska Miedź, Volkswagen Polska, a także dla dwóch firm z branży oil & gas: Petrochemii Płock i Centrali Produktów Naftowych (CPN), które w 1999 r. połączyły się w najbardziej rozpoznawalną polską markę: Orlen.

W naszej historii zapisał się też inny koncern paliwowy – Aral, który w latach 90. rozwijał w Polsce swoją sieć stacji paliw i potrzebował systemu dla polskiej spółki. Projekt dla Aral był naszym pierwszym rolloutem SAP z korporacyjnego template do Polski. Dziś mamy na koncie ponad 300 podobnych projektów dla międzynarodowych koncernów.

Warto wspomnieć, że z dzisiejszej perspektywy rok 1995 był całkiem udany dla polskiego biznesu. Otwarto pierwsze sklepy sieci Biedronka (w Poznaniu!), powstała sieć hurtowni cash & carry Eurocash oraz sieć telefonii komórkowej Polkomtel (dziś Play). Ruszyła także Wirtualna Polska. I tylko jedna z tych firm nie jest naszym klientem.

Go international

Tuż po swoich 10. urodzinach firma zatrudnia już ponad 100 osób i pracuje dla 100 klientów. Z takim potencjałem czas na szersze wyjście poza granice Polski. Ta ambicja ma solidne podstawy – pierwsze doświadczenia zdobyliśmy, pracując dla klientów w Czechach i Słowenii. W 2005 r. zrealizowaliśmy pierwszy duży kontrakt obejmujący równocześnie wdrożenie SAP w kilku krajach (Polska, Litwa, Czechy, Słowacja) dla francuskiego koncernu Antalis. Powiało też egzotyką, gdy nasi konsultanci realizowali wdrożenie SAP w Indonezji, po godzinach zwiedzając ten fascynujący kraj.

Ogłoszona w 2011 r. strategia BCC +international w kolejnych wariantach i odsłonach realizowana jest do dziś, a przychody z usług realizowanych dla klientów zagranicznych stanowią ponad 40% naszego tortu.

W 2017 r. „zagranica” przyszła do nas i dołączyliśmy do firmy SNP. Od 2021 r. jesteśmy częścią Grupy All for One – wiodącego partnera SAP w Europie Środkowej.

Rozszerzamy ofertę SAP

Filarem naszej oferty są wdrożenia i rozwój systemu zintegrowanego SAP: najpierw była to wersja R/3 (dziś pamiętają ją tylko najstarsi SAP-owcy), później SAP ERP (ECC), a od 2015 – S/4HANA. Do tego oczywiście kolejne odsłony systemu kadrowo-płacowego (od SAP HR po SuccessFactors), a później konsekwentnie kolejne rozwiązania z rosnącej oferty SAP.

Szybko jednak okazało się, że uruchomienie systemu nie kończy naszej współpracy z klientem. Wręcz przeciwnie, zapotrzebowania przedsiębiorstw na wsparcie użytkowników, zarówno biznesowych, jak i technicznych, stale rośnie. Odpowiadamy na to, uruchamiając usługi administracji SAP i serwisu aplikacyjnego – czyli wsparcia użytkowników SAP. Z czasem ta część biznesu się profesjonalizuje i dziś kompleksowa oferta SAP Managed Services jest jedną z naszych ważnych przewag konkurencyjnych na rynku SAP, zapewniając niemal połowę przychodów firmy z polskiego rynku.

Rosnące koszty utrzymania warstwy sprzętowej oraz coraz większy nacisk na cyberbezpieczeństwo sprawiają, że klienci poszukują solidnych partnerów do outsourcowania także tej warstwy utrzymania systemów. Naszą odpowiedzią jest hosting we własnym data center w Złotnikach koło Poznania. Pierwszy kontrakt hostingowy podpisujemy w 2004, a w 2013 otwieramy drugie centrum przetwarzania danych. Dziś z usług chmury prywatnej dla SAP (bo tak teraz nazywa się stary dobry hosting) w All for One korzystają m.in. Żabka Polska i Eurocash.

Duzi i wymagający klienci oczekują indywidualnych rozwiązań, szytych na miarę – czy to w środowisku SAP, czy poza nim. W organizacji powstają najpierw wyspecjalizowane zespoły programistów, a w 2014 wyodrębnia się BCC Software Factory – wyspecjalizowane centrum kompetencyjne świadczące usługi rozwoju oprogramowania biznesowego. Z czasem staje się ono podwaliną pod nasz Enterprise Software House, tworzący rozwiązania na zamówienie klienta z wykorzystaniem różnych technologii, w tym oczywiście AI.

Przez trzy dekady zachowaliśmy ducha firmy i wartości, które przyświecały nam od początku: prowadzenie rzetelnego, uczciwego biznesu, oferowanie usług i produktów najwyższej jakości, partnerskie podejście do klientów pozwalające budować relacje oparte na zaufaniu

Bartłomiej Buszczak, z firmą związany od 1996, w latach 2005-2007 Dyrektor Generalny, a od 2008 do 2024 Prezes Zarządu

Ten sam duch i wartości

Bartłomiej Buszczak, z firmą związany od 1996, w latach 2005-2007 Dyrektor Generalny, a od 2008 do 2024 Prezes Zarządu:
Przygodę z BCC, a potem SNP i All for One, rozpocząłem tuż po studiach, jako konsultant SAP od gospodarki remontowej. Z czasem przyszło mi objąć stery organizacji. W firmie spędziłem 28 cudownych lat mojego życia.

To był czas ogromnych zmian – w biznesie, technologii i samej firmie, którą wraz z zespołem tworzyliśmy od podstaw. Rozwijaliśmy kompetencje, ofertę i strukturę, dostosowując się do rytmu zmian wokół nas. Wykorzystywaliśmy szanse w okresach prosperity, z kryzysów wychodziliśmy obronną ręką. Wspólnie zbudowaliśmy markę największej polskiej firmy wdrożeniowej SAP, a potem weszliśmy w międzynarodowe struktury All for One.

A mimo to, przez trzy dekady, zachowaliśmy ducha firmy i wartości, które przyświecały nam od początku: prowadzenie rzetelnego, uczciwego biznesu, oferowanie usług i produktów najwyższej jakości opartych na wiedzy i doświadczeniu, partnerskie podejście do klientów pozwalające budować relacje oparte na zaufaniu.

Jestem dumny z tego, co razem zbudowaliśmy – i z tego, jak firma dalej się rozwija.

Na 30. urodziny – już jako zewnętrzny obserwator – życzę, by kolejne lata były czasem nowych sukcesów i odważnych projektów. Aby All for One nadal było firmą, w której ludzie chcą pracować i której klienci powierzają swoje najważniejsze projekty.

Pszczoły, Rock i dużo więcej

Urodziliśmy się jako firma usługowa, ale stopniowo stajemy się również coraz poważniejszym producentem oprogramowania.

Zaczęło się od tworzenia autorskich dodatków do SAP, uzupełniających jego standard. Takich jak EasyPOS (integracja SAP z kasą fiskalną) czy E-Deklaracje do wysyłki PIT prosto z SAP. W 2016 r. rusza pierwsza fala rządowych regulacji związanych z raportowaniem Jednolitego Pliku Kontrolnego, na którą odpowiadamy przygotowanym w szalonym tempie rozwiązaniem. To stało się naszym znakiem rozpoznawczym – śledzimy zapowiadane zmiany w legislacji i odpowiadamy na nie rozwiązaniami dostosowującym SAP do nowych wymagań raportowych. W wymaganym terminie.

Takie produkty uzupełniające funkcjonalności SAP, jak All for One JPK i All for One KSeF, okazały się wielkim sukcesem. Ich powstanie to wypadkowa nakładanych na firmy wymogów raportowych oraz naszego zobowiązania wobec klientów – że będziemy dla nich proaktywnym partnerem SAP, dostarczającym rozwiązania, które pozwolą im prowadzić biznes w zgodzie z aktualnymi przepisami. Jednolity Plik Kontrolny w SAP działa w ponad 250 firmach. KSeF wdrożyliśmy u ponad 160 klientów – te liczby mówią same za siebie.

Oprócz produktów uniwersalnych, przydatnych w każdej firmie, tworzymy też rozwiązania branżowe – chociażby dla farmacji, firm objętych dyrektywą o wylesianiu czy systemem kaucyjnym.

Równolegle tworzyliśmy też platformy do digitalizacji procesów, które mogą współpracować w dowolnym środowisku systemów.

BeeOffice dziś uzupełnia systemy ponad 100 naszych klientów o funkcje samoobsługi pracowniczej, ułatwiając życie pracownikom, oszczędzając ich czas i pieniądze firmy. Delegacje, urlopy, firmowa flota i dużo więcej – wszystko zdigitalizowane, zautomatyzowane i bez użycia papieru.

Podobnie jak w Rockawork – systemie klasy ECM, który „załatwia” obieg faktur, umów, dokumentów HR i innych, które wymagają ścieżki zatwierdzeń i archiwizacji.

SAP jest i nadal pozostaje filarem naszej oferty, ale – podobnie jak to się dzieje u wielu naszych klientów – jest on coraz bardziej obudowany usługami i systemami komplementarnymi, albo też zupełnie niezwiązanymi z SAP, z szeroko pojętego obszaru zarządzania IT.

Nowe czasy, nowe wyzwania

W IT czas nigdy nie biegł wolno, ale ostatnie lata to wyraźne przyspieszenie wyścigu technologicznego. Dążenie do oszczędności czasu, zasobów, pieniędzy przy rosnącej złożoności biznesu wzmaga dążenie do coraz dalej posuniętej automatyzacji procesów. Znajduje to odbicie w projektach, w których wykorzystujemy technologie Robotic Project Automation, pozwalające nam tworzyć boty – wirtualnych i efektywnych pracowników dla naszych klientów. Duża część botów i czatbotów, które wychodzą spod naszej ręki, wykorzystuje sztuczną inteligencję.

Ciemną stroną rozwoju nowych technologii i coraz szerszego wykorzystania IT w biznesie są ryzyka związane z cyberzagrożeniami. Rozwój usług bezpieczeństwa informacji – od zabezpieczenia warstwy sprzętowej, po kompleksowe systemy zarządzania zgodne ze światowym normami, jest naszą odpowiedzią na te zagrożenia.

Okrągły jubileusz to okazja do wspomnień i podsumowań. Skłania do porównań, jak świat biznesu i jego nieodłączna część – systemy i infrastruktura IT – wyglądały kiedyś, a jak wyglądają dziś

Michał Kunze, Prezes Zarządu All for One Poland

Wyzwania na nowe czasy

Michał Kunze, Prezes Zarządu All for One Poland, podkreśla: "Okrągły jubileusz to okazja do wspomnień i podsumowań. Skłania do porównań, jak świat biznesu i jego nieodłączna część – systemy i infrastruktura IT – wyglądały kiedyś, a jak wyglądają dziś. Nie mam tu na myśli postępu technologii, który w naszej branży jest naturalny i oczywisty. Myślę raczej o nowych wyzwaniach, jakie te zmiany przyniosły dla biznesu.

Pierwsze to cyberbezpieczeństwo i ochrona danych, które są obecnie jednym z najbardziej palących tematów, angażujących nie tylko managerów IT, ale też biznes. W każdym tygodniu możemy trafić na newsy o organizacjach, których działanie zakłóciły cyberataki. Niestety nic nie wskazuje na to, że ten trend się zmieni.

Drugim wyzwaniem jest panowanie nad złożoną architekturą systemów. Na pierwszy rzut oka IT staje się prostsze: przenosimy coraz więcej systemów „do chmury” i nie musimy zajmować się niektórymi aspektami ich funkcjonowania, nawet z ERP możemy już korzystać w modelu SaaS. Jednak te systemy są powiązane coraz gęstszą siecią interfejsów – z innymi aplikacjami w ramach naszej firmy (np. CRM, HCM, MES), z systemami partnerów biznesowych, z rozwiązaniami B2C (np. ecommerce, programy lojalnościowe) oraz B2G (kolejne wersje JPK, e-faktury).

Powszechność standardów takich jak Web Services czy REST API i szybka transmisja danych sprawiły, że integracja systemów nie stanowi już w zasadzie wyzwania technologicznego. Pozostają natomiast wyzwania koncepcyjne: uzgodnienie formatu komunikatów, dokładna interpretacja kategorii biznesowych, ujednolicenie kodowania danych. Nawet w ramach jednej grupy firm możemy nadal spotkać różne identyfikatory danych podstawowych pomiędzy oddziałami.

SAP powrócił niedawno do określenia Business Suite dla swojego portfolio aplikacji, aby podkreślić ich spójny charakter. Pojawiają się też nowe narzędzia, które ułatwiają integrację i planowanie architektury systemów. Na przykład SAP Business Accelerator Hub (api.sap.com) czy SAP Architecture Center i aplikacje takie jak LeanIX. Jednak za każdym razem konieczne jest połączenie sfery technicznej z dogłębną znajomością rozwiązań biznesowych, które integrujemy. Dlatego zaangażowanie właścicieli procesów, doświadczonych konsultantów i kierownika projektu – jest kluczowe dla powodzenia tych przedsięwzięć".

Lepszy Biznes, webinary i rogale

W naszym DNA zaszyta jest filozofia budowania partnerskich i długotrwałych relacji z klientami. współpraca trwająca od kilkunastu czy ponad 20 lat nie jest wcale wyjątkiem – np. Strauss Cafe, dawniej Elite Cafe; znaleźć jeszcze jednego. Istotnym elementem tego partnerstwa jest dzielenie się wiedzą. Wydawany od 2000 r. magazyn „Lepszy Biznes” oraz centrum webinarów działające już dwunasty sezon są istotnym elementem tej filozofii. Poradniki, case studies, prezentacje produktów – czy to w formie pisanej, czy interaktywnego seminarium są częścią naszej tożsamości.

Ale nie tylko wiedzą się dzielimy. Każdego roku, przed 11 listopada prosto z poznańskiej cukierni wysyłamy do naszych klientów prawie 1200 rogali świętomarcińskich. Nie byle jakich rogali – certyfikowanych. Wypiek tych łakoci na dzień św. Marcina to tradycja od wieków znana w Poznaniu. Częstując tym smakołykiem, chcemy przypomnieć i podkreślić nasze wielkopolskie korzenie. Nie zaprzestaliśmy tej wysyłki nawet w trudnych czasach pandemii. Przy tej okazji zwykle pytamy klientów o ocenę naszych usług i współpracy z nami. Nieskromnie (bo przecież mamy urodziny!) podamy tylko jeden wynik z ostatniego badania: 91% biorących udział w badaniu poleciłoby All for One swojemu znajomemu. Ciekawsze są komentarze na temat tego, z czym kojarzy im się nasza firma, kilka zamieściliśmy na kolejnych stronach.

Inni, ale wciąż tacy sami

Wielu uważa, że trzydziestka to najlepszy czas w życiu. Już dojrzali, z doświadczeniem, ale wciąż pełni energii, ciekawi świata i gotowi na to, co przyniesie przyszłość. W All for One też lubimy tak o sobie myśleć. Zmieniamy się, bo zmienia się świat wokół nas, potrzeby naszych klientów oraz oczekiwania pracowników, ale podstawowy kod pozostaje niezmienny.

W 2025 roku to wciąż ta sama firma co w 1995.

All for One Poland – wszystkiego najlepszego!

All for One Poland dziś

550 konsultantów SAP, kierowników projektów, programistów, specjalistów IT

224,5 mln zł przychodów w roku finansowym 2023/24, w tym ponad 40% z eksportu usług

2000 projektów dla ponad 500 klientów w Polsce i za granicą

200 kontraktów na usługi zarządzane, w tym chmura dla SAP, administracja systemów, serwis aplikacyjny

6 biur – centrala w Złotnikach k. Poznania; Poznań, Warszawa, Kraków, Gdańsk i Bydgoszcz

1 numer jeden na rynku usług SAP w Polsce

1200 rogali świętomarcińskich wysyłanych każdego roku w listopadzie bezpośrednio do naszych klientów

Klienci o nas

W grudniu 2024 r. zapytaliśmy naszych klientów, z czym kojarzy im się All for One. Oto kilka odpowiedzi z naszej ankiety

  • Proszę nic nie zmieniać w dotychczasowym funkcjonowaniu 🙂 Było BCC -> SNP ->All for One, ale ludzie pozostali ci sami, na takim samym wysokim poziomie
  • Super team do rozwiazywania problemów z SAP
  • Wysoka jakość obsługi, profesjonalizm, duże doświadczenie
  • Uniwersalność – All for One zawsze ma autorskie rozwiązanie dla SAP w zmieniającej się rzeczywistości w Polsce (to mnie szczególnie interesuje) i na świecie (np. migracja do S/4HANA)
  • Kojarzycie mi się jako wybitnie dobry support dla SAP
  • Wiarygodność, rzetelność, doświadczenie
  • Profesjonalizm w świadczeniu usług w zakresie SAP Basis
  • Wieloletnia współpraca, profesjonalizm, kopalnia ekspertów oraz nietuzinkowe podejście do klienta to podstawowe cechy, które charakteryzują All for One
  • Profesjonalizm, wsparcie kluczowych procesów, partner od zarania dziejów
  • Sprawnie przeprowadzony projekt
  • SAP kompleksowo, od A do Z
  • Nasza wieloletnia współpraca oparta jest na dobrych, partnerskich relacjach. Cieszymy się, że w każdej sytuacji biznesowej związanej z naszymi potrzebami w zakresie SAP możemy liczyć na Państwa wsparcie
  • Podziękować za tak wiele lat profesjonalnej i partnerskiej współpracy!
  • Naprawdę profesjonalny kontakt z klientem zarówno od strony marketingowej jak i opiekuna klienta. Jako klient uwzględniam Waszą firmę przy każdych rozważaniach na temat nowych potrzeb
  • Szukaliśmy partnera z szerokim zakresem kompetencji i elastycznością w działaniu. Na razie się nie zawiedliśmy
  • Robicie świetną robotę, polecam Państwa w kolejnych spółkach, w których pracuję i aktualnie pracuję w trzeciej spółce, która korzysta z Państwa usług
  • Niezwykle cenimy współpracę z All for One z uwagi na otwartość na nasze potrzeby, poszukiwanie rozwiązań i dopasowywanie się do naszej organizacji, świetny zespół odpowiedzialnych i kreatywnych ludzi
  • Bardzo dobrze oceniam współpracę z konsultantami z All for One. Fachowcy, otwarci na dyskusje, pomocni. Integracyjne spotkania też bardzo dobrze wspominam 🙂
Napisz do nas Zadzwoń Wyślij email






    Informacje na temat przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce Prywatności. Wysłanie wiadomości jest równoznaczne z zapoznaniem się z polityką prywatności All for One Poland Sp. z o. o.

    61 827 70 00

    Biuro jest czynne
    od poniedziałku do piątku
    w godz. 8:00 – 16:00 (CET)

    Kontakt ogólny do firmy
    office.pl@all-for-one.com

    Pytania o produkty i usługi
    info.pl@all-for-one.com

    Pytania na temat pracy i staży
    kariera@all-for-one.com

    This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.